5 kérdés, amire az esküvői helyszín kiválasztásánál nem gondolnak

Hatásvadásznak tűnik a cím, viszont tényleg szeretném, ha felfigyelnétek rá minél többen, ha esküvői helyszín után néztek!

Előrebocsátom: a cikkben csak kiváló esküvőhelyszíneket mutatok be fotókon!

Nyilván mindenki szeretné az adott szolgáltatását a lehető legjobban értékesíteni és teljesíteni (folyamatos megrendelés érkezzen be, jó legyen a megrendelő ifjú párnak minden, a vendégeknek a vacsora, környezet, a helyszínnek a bevétel és a visszatérő vendég, az ifjú pár ajánlása…).

Ezért a legszebb képeket teszi föl magáról.

A legjobb ígéretekről biztosít benneteket, hogy vele mindent meg lehet beszélni…
(ahogyan én is a hivatásos ceremóniamester cikkben, de leírom, mi az, amit semmi szín alatt nem teszek meg)

Ezért szeretünk bele a helyszínbe, és fűzünk hozzá óriási reményeket, hogy a mi esküvőnknél ez ugye rendben lesz!

Aztán eljön az esküvő napja, amikor is a megbeszéltek ellenére kiderül, hogy jaaaa, az sosem úgy volt, azt nem lehet, nem úgy szoktuk, de hát így alakult ezért-azért.

És jön a pillanatnyi intergalaktikus csalódás, keserű méz íze, állak csattanása a padlón, de szerencsére nem sokáig, mert szinte azonnal tovább kell lépned a következő esküvői menetrend pontjára, ahová a jó helyzetfelismerő ceremóniamesteretek biztatva és fájdalomenyhítve terel.

Miért jött el a csalódás? Mert nem tetted föl a kérdéseket, amire nem gondoltál.
Persze honnan is tudhatnád?

Ez nem a te hibád!

Inkább segítek.

Azt azért előre bocsátom, hogy nagyon sok kiváló esküvő helyszínen jártam már, és rendkívül jó kiszolgálásban részesítik az esküvőket.

Azonban nem minden annak látszó helyszín alkalmas esküvő lebonyolítására! Derítsd ki az alábbi kérdések segítségével is, és az alapján dönts!

Végső soron a döntés a te kezedben van, mostantól lényegesen több információ alapján.

Tudd, hogy a legjobb helyszínek 1 évvel az esküvő előtt biztosan foglaltak!
(ahogyan ceremóniamesterként én is, de próbálkozni lehet, mert adódhatnak még üres napok…)

1. Lesznek-e mások is, “civilek” a helyszínen az esküvő alatt?

Lehet,  hogy az alábbiak amúgy nem zavarnak sem téged, sem a vendégeidet, de az is lehet, hogy nem szeretnéd mégsem, csak eddig még nem gondoltál rá. Lesznek-e mások is ott?

– pl. fürdőzők: bár igencsak szép látvány a bikinis vagy kigyúrt felsőrészű napozó, fürdőző társaság, de amíg mi öltönyben, kisestélyiben, ünneplőben grasszálunk közöttük, kialakul egyfajta szikrázó disszonancia a térben

– pl. munkások: lehet, hogy építkezés, valamilyen munkálat zajlik a szomszédban vagy ugyanazon a telken

– A’la cart vendégek: több étterem nyitva tartja még a másik termet, szárnyat, hogy ebédet, neagyisten vacsorát tudjon még adni a helyi vagy betévedő lakosoknak.

Ha a “hermetikus” elkülönítés nem biztosított, ráláthatnak az esküvői partira, vagy ami még kellemetlenebb, ti láthattok rájuk, “a nem az ünnepetekre öltözött ismeretlenekre”.

[sc name=”hird”/]

A másik ide vágó ellenőrző kérdés, hogy ugye nem kell várnia a ti vendégeiteknek azért, mert éppen fizetővendéget kell kiszolgálni? (Pláne, hogy ti egy sokkal komolyabb előleggel lefoglaltátok már a kapacitást, tehát a vendégeiteknek mindenképpen előnyt kellene élveznie.)

– szállóvendégek: ha más szállóvendégeknek is kiadják a szobákat, bizony olyankor is érezhetsz civil embereket a pályán.
Velük még az is “gond”, hogy előletek, vendégeitek elől foglalják a parkolót. Kérdezzetek rá, hogyan tud titeket előnyben részesíteni a helyszín!

Arra is érdemes rákérdezni, mikor kell a szállást lefoglalni, mert pont ma reggel (ahogyan e cikket írom), hívott a menyasszony: a szállásokat valaki lefoglalta, és kiadta nekik az étterem. (El is gondolkodnék azon, mennyire fontos számukra az ügyfél…)

– más rendezvény, még egy esküvő: a fő kérdés, hogy megoldható-e a teljes szeparáció és a független kiszolgálás? Ugye nem kell várni, míg egyik esküvőről leszedik a mélytányért és azt adják a másik társaságnak? Ugye nem kell felszolgálókra várni, mert átcsoportosították a csapatot?

2. Hogyan teremti meg a kellő atmoszférát a tánctéren?

Az esküvő élményfaktora múlik a tánctéren.

Ha ott kibírhatatlan meleg van, ha csak izzadni lehet, semmi légmozgás nincs, semmi frissítés, akkor az emberek elmenekülnek onnan.

Teszem hozzá: Joggal!

Ugyebár már a vacsora alatt is lehet elviselhetetlen a hőség odabent, de a tűzforró levest és a sültes tálat csak nem viszik ki a teraszra a vendégek… Szóval ott még nem bukik ki a dolog. A finomságok kárpótolják a vendégeket. De aztán uzsgyi!

Ki a teraszra, udvarra!

Nincs ember, aki onnan visszacsábítható ép eszű ürüggyel. A vendégeket hidegen hagyja az illemszabály, és inkább a sültektől és csupán alapállapotú emberektől felforrósodott tánctértől távol sörözgetnek odakint, teljesen feledve, hogy egy vidám, közös családi táncos esküvőn jelentek meg.

Mi kell hát a megfelelő klímához, hogy az esküvői zenekar ne önmagának és a tányérokat cipelő pincéreknek játsszon a partin?

  • az esküvő napján is MŰKÖDŐ és HATÁSOS légkondícionáló berendezés,
  • a vendégek érkezésére kellemesen lehűtött terem (mindegy, hány órán keresztül kellett hűteni),
  • nagyobb teljesítményű, működő ventillátorok a táncparkett felett, környékén,
  • vészesetben szellőztetésre nyitható ablakok.

Ezek nélkül tulajdonképpen fölöslegesen hívtuk el és költöttünk a zenekarra, vagy nézzük a pozitív oldalát: a gyakorlásukhoz biztosítottunk számukra egy méregdrága próbatermet.

3. Mekkora hangerővel szólhat az esküvőn a zene? Van-e időkorlát?

Furcsa kérdés, nem?

Hiszen az esküvőn csak dübörögjön a zene, nem igaz? Még akkor is, ha a nagymamáéknak kissé hangos (nekik mindig hangos!), majd őket messzebb ültetjük a hangfaltól…

Ha kinyitjuk például az ablakokat (pl. szellőztetés céljából, hogy ne fulladjanak meg a vendégek a táncparketten), vagy valaki a nyitott ajtón szabályszerűen szándékozik távozni, akkor a gátlástalanul kiáramló hangos zene, tombolás zavarhatja a környéken élőket. Ha a közelben laknak emberek, vagy a távolban, több utcára, másik dombon, de mint a görög színházakban, kiválóan hallható minden, lehet számítani feljelentésre Érthető is: hétről-hétre ugyanaz a zene teszi élvezhetetlenné a Columbo-t, Megasztárt, XY-faktort, Felszállott a pávát stb. Tök ciki az esküvőn rendőrrel cseverészni, zajmérési eredményekről vitatkozni, neagyisten “a rendezvény azonnali befejezésről gondoskodni”.

Zárt ajtók, ablakok résein is kiszabadulhat a – mások számára – pokol (s ráadásul minden héten szombaton, sőt már pénteken, hát sose lehet itt nyugodtan nézni a tévét?).

Ilyenkor kiderül, hogy a helyszín max. 80 decibellel zajonghat. Benne is van a működési engedélyében – nagyon korrektül -, a helyi rendeletben, hát nem lehet csinálni semmit!

Rejtély, miért nem mesélte el korábban. Naná, mert a működési engedélyét és a jövő hétre is már leszerződött esküvői bevételét félti. Ezért az élelmesebb – Dementor típusú – vendéglátók képesek konokul lekapcsolni az áramot, ha a zenekar túllépi ezt a zajszintet (ahelyett, hogy magát kapcsolta volna le, amikor a helyszínt magasztalta a milliós bevétel reményének csillogásában).

Több okból kellemetlen ez a mozzanat:

  • a nem szabályszerűen áramtalanított berendezés azon nyomban tönkre mehet. Tehát a vendéglátó azonnali anyagi kárt okoz a zenészeknek. Egy kisebb zenekar és már egy DJ is legalább 500 ezer forintos vagy pár milliós cuccal érkezik. Ha abban kár keletkezik, nem csak az aznapi esküvőt, hanem a másnapi rendezvényt is sikeresen tönkretette. Bátran gratulálhatunk neki ezért.
  • ha a kár miatt leállnak a zenészek, további kellemes kárt és vitaalapot okoz az esküvőnek.
  • a vendégek alapzaja 75 decibel körül mozog, tehát már az esküvő sima létezése elég zajos. A zenekarnak ezt a szintet kell felülmúlnia, lehetőleg úgy, hogy felismerhető, sőt élvezhető, magával sodró legyen a zene, érthető legyen a szöveg. Ezek a tényezők fogják táncra gerjeszteni a vendégeket. Az nem, hogy bemondjuk, hogy ABBA szól, mire a vendégek: hiszi-a-piszi.
  • A vendégek tekintetükkel az éppen áramtalanított, vagy lehalkításra kényszerített zenekart hibáztatják, miért nem játszanak tovább, hiszen nekik a dolguk a szórakoztatás, há’ nem? De.
  • Kérdőn néznek a zenekarra, miért nem játszik akkor halkabban? Azért, mert úgy nézne ki, úgy hallatszódna, mintha nem tudnák, mi a minőségi szórakoztatás. (pontosan olyan, mint tűző napon kitikkadva a meleg bubis ásványvíz. Egészségünkre!)

És akkor jöhet a kényes kérdés:

4. Járt-e már kint esküvőn a rendőrség valamilyen okból?

Ennyi.

Tudom, övön aluli. Ha hebeg-habog a tulaj, tudj meg minél többet a publikus és tanulságos részletekről. Aztán tipli. Lelépni.

És a legkínosabb kérdés:

5. “Biztos, hogy alkalmas ez a helyszín OLYAN esküvő lebonyolítására, AMILYET én álmodtam meg?”

Cikkemmel nem szeretnék izgága bogarakat elültetni a füledben, elriasztani sem az esküvőszervezéstől, de a kifejezetten rossz, esküvőre alkalmatlan helyszínektől igen. És az olyan helyszínektől, ahol azt állítják, hogy minden megoldható, de azt, amit te képzeltél el, a Nagy Napon derül ki, hogy mégsem…

Azt sem szeretném, ha mindenáron kukacoskodnál. Legyél körültekintő, keresd a minőséget, a számodra megfelelő színvonalat, kiszolgálást!

Természetesen minden helyszínen, bármilyen helyszínen meg lehet tartani az esküvőt, csak jó előre tudnod kell, hogy milyen korlátokkal, milyen lehetőségekkel.

A döntés a te kezedben van. És szerencsés vagy, mert abban a kézben már van egy ismerős kéz!

Bízom benne, hogy segítettem és sikerül megtalálni álmaid esküvőhelyszínét!

Üdv, Huba

Credit: x