Esküvői forgatókönyv

Esküvői forgatókönyv a nagy napod bibliája, kalauza, GPS-e. Alaposan érdemes megtervezni. Segítek, hogy jól rakd össze.

1. Esküvői forgatókönyv – percre pontosan

Tervezz pesszimistán, utána légy optimista! – tartja a mondás.

Először is gondold át az esküvő menetét, mi az, amit szeretnél, mire van szükséged.
Írd össze az összes feladatot, kelléket, szereplőt, kire miben számíthatsz.
Gondold át, minek mennyi időszükséglete van. Nettó. Azaz önállóan.
Egyes fázisokat a releváns esküvői szolgáltatók tudnak megmondani (fodrászat, smink, kreatív fotózás, szertartás, vacsora mennyi időbe telik). Természetesen az eddig vezetett esküvők alapján én is meg tudom mondani ceremóniamesterként, de jobb, ha mindenkit közvetlenül kérdezel meg.
Azután gondold át, hogy előtte-utána mennyi időre van szükség, hogy pontosan elkezdődhessen.
Számítsd föl az utazási, átállási időket is.
Ekkor kijön egy körül-belüli forgatókönyv tervezet
Feltétlenül egyeztesd le a szolgáltatókkal, ceremóniamesterrel, és addjátok át magatokat az irányításának, rugalmasságának

2. Esküvői forgatókönyv – mindenkinek saját

Megfigyeltem, hogy forgatókönyvet készít magának

  • az ifjú pár, azaz ti,
  • az étterem,
  • a ceremóniamester,
  • az esküvőszervező,

Mindenki a saját szemszögéből készíti el, gyűjti össze az adatokat, tudnivalókat.

Az ifjú pár forgatókönyve

Az ifjú pár forgatókönyve már az esküvőt megelőző napokkal kezdődik, amikor az utolsó kellékeket is beviszitek
az anyakönyvvezetőnek (pezsgő, szülőköszöntő ajándékok, homokceremónia, gyertyák)
az étterembe/hotelbe (pl. saját pálinka, sós süti, vetítő, vászon, menyecske ruha, váltócipő, menyasszonytánchoz doboz, köszönetajándékok, dekorációs kiegészítők stb.)

Javaslom, hogy legyen fönt a listán, mikor mit kitől és ki hoz el pl.

  • menyasszonyi ruha (lehet, hogy utolsó igazítás miatt te is kellesz hozzá)
  • kellékek, kiegészítők a családtagoktól
  • mit kell még megvenni (pl. gyertyák a gyertyafénytánchoz, tollak a felajánlás cetlikhez)

A nagy nap a cicomászkodással kezdődik. Smink fodrászat.

Fontos kérdések a forgatókönyv pontosításához:

  • Hogy kerül el hozzátok a csokor, a kitűző?
  • Hogy kerül a tanukhoz, apákhoz, koszorúslányokhoz a kitűző, karszalag?
  • Mikor és hova érkezik a torta?
  • Mikor érkeznek az egyes szolgáltatók?

Érdemes a végére majd azt is beleírni, mit kell összeszedni, hazahozni. Ez az ellenőrző lista megkönnyíti a helyszínről való „leszerelést”. Valószínűleg semmi nem fog eltűnni másnap sem, de egyszerűbb fáradtan gondolkodás nélkül, emlékekben vájkálás-mentesen egy lista alapján felkutatni és behajítani mindent az autóba, nem?

Az étterem forgatókönyve

Az étterem az esküvői forgatókönyvet veletek egyezteti. Az ő számára a legfontosabb kérdések az alábbiak:

  • Mikor kezdődik a vendégvárás, hány főre terítsenek?
  • Hány fő fogja igénybe venni a szállást?
  • A szertartásra nekik mikor kell vinni a pezsgőt és mennyit?
  • Lesz-e utána fogadás? Helyben, vagy esetleg templomnál…
  • Mikor kezdődjön a vacsora, mi lesz a tartalma?
  • Mikor jöjjön a torta?
  • Mikor tálalják az éjféli menüt, és mit?
  • Mit tartalmaz az egyeztetett italcsomag?
  • Hány fővel szolgálja ki az egyes részeket (vendégvárás, szertartás, fogadás, vacsora, buli)

Ez a forgatókönyv lehet, hogy tartalmazza a megegyezett, kialkudott árakat is, és a kondíciókat. Érdemes újra olvasni, mert valószínűleg a hajnali elszámolás is ez alapján fog történni.

A ceremóniamester forgatókönyve

Minden felelős ceremóniamester készít forgatókönyvet.
A legtöbbjük onnan kezdi, amikorra megérkezik a helyszínre.

Helyesen gondolják a ceremóniamesterek, ha a szemmel tartandó, adott pillanatban bevetésre kész, vagy előkészítendő kellékekről, és a legfontosabb telefonszámokról is „megemlékeznek” benne.

Az esküvőszervezők forgatókönyve

A legbővebben, legrészletesebben az esküvőszervezők készítik el az esküvői forgatókönyvet. Nem véletlen, hiszen ők az összes szereplőt, kelléket, infrastruktúrát, szolgáltatót szemmel tartják napokkal, sőt hetekkel az esküvő előtt. Gondolok itt pl. a sátorépítőre, a hangtechnikusra, a cateringre stb.

Az esküvőszervezőnek szintén elemi érdeke, hogy mindenki képben legyen és a szolgáltatók technikai, minőségi igényei képviselve legyenek az esküvőn. Ezt vagy személyes, vagy levelezős egyeztetés útján véglegesítik.

A jó esküvői forgatókönyv felépítése

Röviden: Mikor, ki, mit, mivel, hol. Ezekre adjon választ a táblázat (= ezek legyenek az oszlopok).
Legyen átlátható, szellős.
Legyenek benne hasznos időtartalékok.
Legyen benne az összes lényeges ember (szolgáltatók, sofőr cimbora stb.) telefonszáma.

Segítségképpen összeállítottam neked egyet, és találsz benne egy meglepetést, mert elfogadod a segítségemet. Töltsd le innen: Esküvői forgatókönyv (Excel táblázat)

Esküvői program, ami egyben legyező is (Nádas Pihenőpark)
Esküvői program, ami egyben legyező is – Judit saját kezűleg készítette (Nádas Pihenőpark)

Vigyázat!

Sose add ki a kezedből a forgatókönyvet se a családnak, se a vendégeknek!

A nap részeit is csak tájékozódás jelleggel, de ne hiper részletesen írd le az esetleg kiosztott programban. Kerüld el a számonkérhetőséget, az időpontra rákérdezéseket! Hagyj lehetőséget az ad hoc élményeknek, pillanatoknak.

Credit: Váraljai Zsolt

One thought on “Esküvői forgatókönyv”

Comments are closed.